söndag, december 02, 2007

Första advent

I dag skall det putsas och fejas och putsas fönster, bytas gardiner, bytas till adventsporslin, adventsdukar, ljusstakar, stjärnor, kaffebröd...

Nä, jag tror jag håller min vanliga nivå.
Jag sätter fram adventsljusstakarna i fönstren.
Tar fram någon ljusstake för stearinljus och sätter på köksbordet.
Storasyster ska ha fram sin ljusstake och lillebror sin.
Sen får advent framleva bäst den orkar.

Det viktigaste just nu känns det som är att vi är tillsammans och tar hand om varandra.
Jag har ju ett fast fyraveckorsschema som rullar. Maken lägger nytt schema var sjätte vecka.
Denna sexveckorsperioden har vi två lediga dagar samtidigt, så det gäller att utnyttja den gemensamma ledigheterna maximalt.
Men nästa period ska bli bättre sägs det, jag tror det när jag ser det.

Nähä... mot ljusstaksförrådet...

To be continued...

Inga kommentarer: