söndag, augusti 23, 2009

I morgon börjar skolan...

.. och det känns som om jag inte hunnit med någonting. Skolstart är det tydligaste tecknet på att vardagen har återvänt efter sommarens utsvävningar och förändrade dygnsrytmer.

Det är stort nu för Lillebror ska börja Förskoleklass och det innebär ju faktiskt att vi inte längre har några "små" barn. Dagistiden är över... tja varför inte!

Min semester (läs föräldraledighet då jag inte hade någon inarbetad semester) var planerad till fem veckor. I verkligheten blev det fyra veckor med förhållandevis mycket skitväder och då kunde jag lika gärna jobba.

Nu är vi tillbaka i allt det där vanliga som nog egentligen är "livet". Ekorrhjulet eller vardagen, välj själv.

Det är ändå rätt trivsamt.

Åh andra sidan är det många aktiviteter som pockar på uppmärksamhet och det gör att det känns som om man ständigt ligger i omkörningsfilen.. men helt ärligt.. jag gillar det!!

To be continued... eller idag.. åter till strykhögen!!

1 kommentar:

Bloggblad sa...

Åkej, bra. Nu minns jag ju förstås att det var du. Behövde bara påminnas... :)

Jag gick förresten ner 4 kg under förra året. Och utan att jag ändrat mina något striktare matvanor (banta är ingen idé, för då tänker jag bara på mat, jag har bara strukit kaffebröd och "lite till det var så gott" ur mitt medvetande) har jag fått tillbaka 2 kg. "Du äter för lite" säger dottern, men om jag äter det minsta lilla mer går jag genast upp ett kilo. Och jag rör på mig mycket, men de förbaskade överviktskilona sitter som berget.
BlÄ!