måndag, september 20, 2010

I går gick Sveriges folk till val...

.... och idag är ingen nöjd, förutom möjligen Sverigedemokraterna som kom in i riksdagen.

Jag är av den uppfattningen att man ska rösta för att få vara med och gnälla efteråt. Jag är numera OCKSÅ av den uppfattningen att man ska vara någorlunda påläst och ha konsekvenstänkt innan man (vem som känner sig träffad) röstar för att(eller inte):

- röra om i grytan, skulle vara kul att se vad som händer om SD kommer in i riksdagen....???
- jag vet inte riktigt vad jag ska rösta på men det här blir nog bra...???
- när man röstar ska man vara säker på att man tar rätt valsedel, jag hörde flera i vallokalen som upptäckte att de tagit fel valsedel och fick gå tillbaka och ta rätt (rätt och rätt men ja ja)
- hoppa över att rösta för att jag är trött och skiter i det, min röst spelar ändå ingen roll....?? HALLÅ!!!

Nåja, vi har själva valt och nu får vi sitta här med skägget brevlådan... och herr Åkesson får nu se om han kan prestera något...

To be continued...

Inga kommentarer: