lördag, december 18, 2010

Snart är det jul...

.. för att travestera Ingalill...

Jodå, ljusstakar är framme, barnen klädde granen igår med allehanda pynt... och lite extra idag.

Idag skulle det göras julgodis, det var hela familjens önskemål....
Chokladdoppade mashmallows... inga bekymmer jag fick väl hjälp med nästan hälften.
Chokladen som blev över hällde jag Cornflakes och så blev det lite godis det också..

Under tiden kokar knäcken för det MÅSTE man ju ha enligt min familj... jo visst... termometern larmade att gradantalet var uppnått... jo barnen hade hjälpt mig sätta ut formar på en plåt.
Men ALLA och jag menar verkligen ALLA var som spårlöst försvunna när knäcken skulle avslutas med att hällas i formar. HALLÅ jättkul att göra julgodis "tillsammans"....

Om jag är irriterad... kan man säga, jag äter ju inte ens godis.

Och så fick jag 5 rätt på travet.... 18 kronor?? Wow.

Nåja ny dag och och nya tag i morgon!!

To be continued...

3 kommentarer:

Tjatmorsan sa...

Har du provat att släppa måstena?? Jag tror nämligen att julen kommer ändå. :)
Dessa måsten enligt familjen...å så e dom inte ens där när det ska ske...Njaeäää....jag gör Rocky road för MIN skull och jag köper klappar för att JAG älskar att ge. I år har jag ju förmånen att ha pengar till det oxå. :P Sen köper vi en gran för att plast e fel. I morgon kanske jag orkar kolla efter en klapp till....men om jag inte orkar...så struntar jag i det... :)
Ha en underbar kväll!! <3

Bantartant sa...

Nja..jag gillar ju inte julen heller så det är väl kanske lite som spelar in. Jag kände att för att barnen inte också ska känna att julen är ett djävulens påfund så försöker jag göra "lite som man ska".... jag ger bort alldeles för många julklappar.. hör med min jobbarkompisar, de får både paket och rim (men jag vill inte ha nåt tillbaka helst!)
julmaten gör vi bara precis vad vi tycker om, det ingen gillar för vi inte!

Så jag har inga måsten, och så gick det när jag skulle göra nåt för familjen... shit happens.. julen kommer även med köpeköttbullar och plstgran...
Pöss

Vanja sa...

Det där med godis har skippar jag, får köpa lite för nu äter jag ju inget själv och de andra vill inte ha så mycket heller. Tror att jag har kvar från förra året som får åka i soptunnan nu. Det blir jul i år också antingen man vill eller inte.