onsdag, februari 08, 2006

Stolt!!

Idag har jag varit ledig med barnen och det har gått mycket, mycket bra.
Lillebror fick inte ett enda storanfall av trots, ok han försökte trigga lite men eftersom jag inte reagerade som han ville att jag skulle som kom det liksom av sig.

En enda gång fick han sitta i trappan och det var för att han sa till mig att "hålla klaffen".. och det får man inte göra.

Efter middagsvilan (som han nog faktiskt håller på att växa ifrån) så bakade vi Camillas muffins, igen, och bjöd över grannen på fika. Det var mycket uppskattat, muffinsen var så färska att jag inte tagit ut dem ur ugnen när hon klev in genom dörren... de byter kök så jag ser fram emot att de bjuder tillbaka.

Nu njuter jag av kvällens lugn, sitter och bloggar, surfar och samtidigt pratar lite med maken. Planerar för vårens händelser; tur till Falun, myseftermiddag i Göteborg med tjejkompisar. Helg i Stockholm på konferens.. och om det går bra med bilresan till Falun... då drar vi till Dordrecht och Bryssel i maj. YES!!

Nu ska jag göra mig en kopp the... och se om jag hittar något att titta på i tv-utbudet!

To be continued...

3 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag har 3 bra uppfostringstips jag kan bidra med: Mutor, smicker och hot... vet inte om de är godkända av Socialstyrelsen, men mina barn är vuxna, välanpassade och trevliga numera.
Sen hörde jag häromdagen att en kollega (med 2 bråkiga pojkar) anammat ett annat av mina tips. Man får ju inte låsa in barn - men vem har sagt att man inte får låsa in sig själv? När mina ungar bråkade som värst, låste jag in mig på toa eller i sovrummet. Eller satte mig i bilen och låste dörrarna. Supereffektivt. Inget kul att bråka utan nån som ser på.

Bantartant sa...

Jag tackar ödmjukast! Jag låser in mig på toa.. SKÖNT!!!
Och så slutar de bråka och står utanför toadörren och ropar på mig istället!

Helene sa...

Önskar jag kunde stötta dig när det är som jäkligast! Du får en kram här istället. och ge barna en från mej också!