fredag, maj 28, 2010

Äntligen fredag....

... den här veckan har gått fantastiskt fort... men det handlar väl om att jag haft att göra hela hela hela tiden.

Idag på jobbet gjorde vi ett break kollegan och jag och for till skogs med en GPS för att se om vi kunde markera stenar med GPS-koordinater, och det funkade fint.
Vädret var alldeles perfekt och myggen hade inte kommit heller.
Lugnet i skogen var total det enda man kunde höra var fåglarna, vinden i trädens toppar och så oss själva när vi insåg att skogspromenader inte tillhör vanligheterna och att vi har alldeles för dålig kondition men att minska på tempot gör vi ju inte... det är ju ett nederlag.

Allt avslutades med en avstickare till en lokal utsiktspunkt där vi letade efter de sju kyrkor man enligt hörsägen ska se därifrån och så försökte vi lokalisera olika orter och det var inte heller helt enkelt, verkligheten motsvarar ju inte heller alltid vad man tror...
Jag tog chansen och lag mig på en bänk och blundade för att njuta av fåglarna och vindens sus och det lyckades i flera minuter.... det är livet det!!

Nåja, stax efter ringde mobilen och jag tvingades tillbaka till verkligheten.
Men att ha sådana här möjligheter att ta en paus i jobbet för att ladda batterierna med trevligt sällskap och ändå jobbuppdrag, det är inte alla förunnat!
Så skulle man kunna ha det när man har det som sämst.

Att man blivit lovad en båttur i lugn och fint väder... det är inte dumt det heller. Motprestationen är en tur med Wahington och det är ju ett helt ok byte!

To be continued...

Inga kommentarer: