lördag, januari 20, 2007

Blogstafetten.

Jag fick följande ämne att skriva om från Aggeman.se

Du besöker en offentlig toalett som för tillfället är helt tom på folk. När du går in i ett av båsen ser du att någon glömt en väska. Du öppnar den för att se om du kan hitta något som identifierar ägaren till väskan för att på så sätt kunna lämna tillbaka den till rätt person. När du öppnar den hittar du inget som kan avslöja vems väskan är, däremot upptäcker du att den är fylld med sedlar, närmare bestämt 500 000 kronor. Vad gör du? Och hur motiverar du ditt beslut?

JA, tänk om detta kunde hända.
Jag skulle kunna tänka mig att det finns en halv miljon skäl att hitta på något kul med pengarna.
Tänk vi skulle kunna bygga ut bastuavdelningen och få ett rejält badrum där. Det största problemet är väl att pengarna inte skulle räcka till så mycket mer än det.

Några andra helt klart intressanta alternativ är ju att boka in en rejäl resa till Sydafrika som är vårt favoritresmål utan konkurrens. Vi skulle kunna stanna där ett par månader utan större problem med hjälp av pengarna. Tänk vi skulle också kunna resa runt och se så mycket av det land som kommit att bli oss så kärt.
Storasyster har tjatat om Mallorca de senaste veckorna, det skulle också kunna tillgodoses. Samt en rejäl uppdatering av min garderob och då menar jag inte innehållet i första hand utan faktiskt själva garderoben. Men visst, innehållet också om jag ändå ska .
En tur till vännerna i Bryssel för hela familjen, självklart.
Och en riktigt stor fest med mängder av riktigt god mat och god dricka. Studiomannen, kan du DJ:a?
JO och så ska jag göra min tatuering då, men den kostar inte så mycket att göra men ska man ända satsa så visst.

Jag kan tänka mig

Nu är det väl dock så att OM detta skulle hända mig, att jag hittar en väska som innehåller en halv miljon skulle jag gå med den direkt till polisen. Jag skulle nog bryta varenda trafikregel som finns för att ta mig dit så fort det gick för att bli av med pengarna.
Jag är nämligen, ibland intill idioti, noggrann med saker jag hittar och så mycket pengar skulle göra mig skräckslagen. Så jag skulle väldigt snabbt lämna dem igrån mig, det finns ju en chans att ingen skulle hämta pengarna och då blir de väl mina som upphittare? Och då mina på riktigt.
Och om någon skulle komma och hämta dem så får jag väl hoppas på hittelön. Det kan ju bli en slant det också.

Så dessvärre blir det inga stora utsvävningar mer än i fantasin och ett rent samvete.


Jag skickar blogstafetten vidare med följande ämne:

Det finns dofter som klockrent förflyttar en till tider som varit. Man minns precis hur allting kändes och vad man gjorde och tänkte. Det kan vara en parfym, en maträtt eller något annat.
Beskriv fyra dofter som förflyttar dig till en annan tid och ger dig en rejäl minnesflashback, positiva eller negativa.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra skrivet, tycker jag :)

Jag tänkte faktiskt inte på möjligheten själv, när jag skrev ämnet, men att lämna in pengarna vore ju faktiskt ganska smart. Troligtvis, i ett sådant läge, så handlar det ju om svarta pengar, och sådana skulle väl knappast någon gå till polisen och kräva tillbaka. De skulle med andra ord, ganska säkert, bli dina pengar då. Helt lagligt dessutom :)

Bantartant sa...

Aggeman!
Tack!!

Ja det kändes som att det jag skrivet är sant och ärligt jag.
Men jag skulle nog bli "besviken" om någon hämtade ut pengarna:-)
Bättre människa än så är jag nog ändå inte.

Helene sa...

Bra inlägg. Jag tror mig också vara fånigt ärlig och hade lämnat in pengarna. Samtidigt hade jag nog börjat fundera över vad jag skulle gjort av dem på...