torsdag, januari 18, 2007

En alldeles vanlig torsdag.... uppdaterad!

....... pappan ligger och sover efter att ha jobbat natten, hade varit gott att få sova lite själv men det är OK. Man MÅSTE inte börja titta på film efter klockan 21 kvällen innan. Men å andra sidan så måste man inte heller välja en film som var nästan 2 timmar lång. Mr & Mrs Smith. Lite småkul film, men på det temat är nog filmen med Arnold & Jamie Lee Curtis bättre.

Lillebror springer omkring och flyttar leksaker från det ena rummet till det andra.
Storasyster klipper ut bilder ur tidningar, främst hundar och söta små katter. Vet inte vad hon ska göra med bilderna men jag får väl försöka få henne att limma det på någonting!

Min mamma fyller 80 år idag, tänk.. nu är hon dubbelt så gammal som jag. Hmmm.. får en att tänka efter lite... ska det gå utför nu?? Men enligt mamma så går det inte utför förrän efter 50. Fan trot...

Sitter här väntar på att få höra från min syster som är i stan, om hon "hinner" hämta blommorna som inte fanns hos blomsteraffären i går när jag skulle hämta dem men på något mystiskt sätt fanns idag. Jag blir så trött.. så om syster inte "hinner" ( eller vill som är mera sant) så får jag packa in ungarna i bilen och köra 3,5 mil för att hämta blommorna, iofs tur och retur men dock. Detta bara för att hon inte orkar/vill köra 2 km extra för att göra detta.
Påminn mig om att jag inte ska hjälpa henne med något nästa gång hon frågar...!!!
Det är ju samma person som hävdar att hon inte kan köra hem storasyster från gymnastiken till oss, vilket tar 5 minuter extra MAX, av den enkla anledningen att hon måste hem och fixa mat till hästarna. Ja visst, det är ju tur att vi kan sluta jobbet tidigare så vi kan köra och hämta storasyster eller engagera dagis lite extra. Det är ju dumt att hjälpa folk om man kan.
Jaha så har jag gnällt för idag. Synd för er som hör om detta annars också.

Nu ska jag hämta posten.

To be continued...

Uppdatering kl 12.44
Hon hämtade faktiskt blommorna:-) Jösses. Utan att vara sur också! Kors i taket.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Hej och kram på dig. Skönt att höra att allt är som det skall med dig och de dina.

Anonym sa...

TUR att du inte kom hit i torsdags.... du verkade inte vara på så gott humör!! HAHA!
Nä jag vet, släkten e alltid värst!
Kram från Mjöhult