söndag, mars 04, 2007

Kommentar till en kommentar

Jag fick följande kommentar till inlägget precis nedanför!

cykellisa said...
Håller med om att det är fantastiskt att människor som är så nära oss fortfarande kan förvåna oss. (på väg ut i skogen)


Jag skrev ju om mamma som hamnat på avlastning ett tag...
När vi hade omsorghandläggaren (Siv) hemma så skulle man ju berätta lite om sig själv (mamma alltså). Mamma har arbetat som hushållslärarinna (på lanthushållsskolan hette det så).

Och Siv pratar på och säger att då har ni ätit gott i den här familjen, jo säger vi det stämmer allt, vi har alltid ätit gott och nyttigt.
Siv fortsätter i samma glada tempo:
- Och då tycker du det är roligt med matlagning, Svea (eller vad mamma kan tänkas heta:-)

Min mamma svarar då så här:

-Nä vet du, jag har aldrig tyckt det varit roligt att laga mat. Trädgårdsarbete däremot, det är det absolut roligaste som jag vet.

Och där satt vi, långa i ansiktet, tycker inte min mamma om att laga mat?? Det hade jag inte en aning om.

Hmm.. pappa däremot han gillar att laga mat, han ville bli kock i sin ungdom men eftersom han var äldst och son så fick han ta över gården.... tur att det inte är så idag.

Ja, så tro inte att ni känner dem som är er nära, man kan bli överraskad!!

To be continued...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hu de ju fakstiskt ganska läskigt oxå....... allt man gjort genom åren för "folk", för man varit övertygad om att det är det bästa dom vet........

Anonym sa...

Ja, förra inlägget kom från Mjöhult..... gick lite fort.

Kan meddela att sonen här i huset tänker INTE diska o städa när han gift sig med din dotter.....
Iså fall tar jag Alma istället, sa han när jag berättade vad "dotra din" sagt!
Kram

Bloggblad sa...

Jag trodde (=tog för givet) under hela min uppväxt och mer, att mamma var morgonpigg. Så gick hon i pension, och då vaknade sjusovaren i henne. Jag blev mer än snopen. Det var bara plikttrogenheten i henne som jagade upp henne i ottan.