lördag, april 12, 2008

Brrrrrrr

I onsdags började jag känna mig lite "konstig", det sved i skinnet och raspig i halsen. Mmmmm helgen var uppbokad för Stockholmsresa sedan länge.... konferens med likasinnande. Tåg- och flygresa var bokad sen februari....
Torsdag morgon, men vad ända in i... 39 graders feber. Många turer, telefonsamtal och läkarbesök senare är helgens resa avbokad!
Fredag, inte så mycket feber men en begynnande rethosta.... men den här inte att leka med.
Fredagskvällen tillbringades med den härliga rethostan och sedan har en stor del av natten hostats genom.
Idag lördag har jag åter igen 39 graders feber och en jättehärlig hosta som nu i alla fall inte är lika retlig som tidigare.
Men det konstigaste är att jag inte känner mig som att jag har så hög feber, men å andra sidan vem räknar....
Det kommer att bli en lugn helg med inte några större utsvävningar, det kanske är det som kroppen försöker tala om för mig att jag behöver??!!

Resten av familjen hostar mer till husbehov men har väl inte sovit nåt vidare eftersom jag hållit dem vakna med mina hostserenader....

Mot ett raskt tillfrisknande!!!

To be continued...

3 kommentarer:

Morgondimma sa...

Krya på dig! Kram (fast på håll så jag inte blir smitttad ;))

Anonym sa...

Oj, så trist. Vet att du gärna åkt iväg..... Ta en stänkare, gör dig kanske inte frisk men de blir roligare att vara sjuk!
Kramar från en kylig Anki! (stått ut i 7 timmar i blåsten idag, Isac spelat fotbolls cup!)

Anonym sa...

Oj,oj! Vilken otur! Krya på dig! Jag hade sett fram emot en rapport från din front av Micke när han kommer i morgon. Här har vi en lillstumpa som plötsligt fick 39,4 i går på dagis. Febern består men att vara inne en dag med 2 friska stora är otänkbart. SÅ vad göra? I med lite Alvedon, sätta lillstumpan i vagnen och i väg med fika som planerat till skogen ... Hon verkar ha överlevt!

Hoppas du kan ta det lugnt, sova mycket, läsa mycket, inte göra nå'nting trots lillebrors kräkepisod.

Här kommer en pigg-kram till båda sjuklingarna och till maken och storasyster som väl håller ställningarna!
Maria