fredag, november 21, 2008

Som genom en dimma..

.......hör jag när klockan ringder så tidigt att änglarna gråter, att luftvärmeväxlaren flåsar på så in i bänken. Jag tittar ut genom fönstret med grumliga, trötta ögon och inser att det är nog frost på gräsmattan. Storasyster får ha sina ny vinterstövlar idag, det är kallt.

Storasyster väcks, motiveras till tvätt och påklädning, frukost luras i henne och så är det dags att gå till bussen.....
Jag hade genom skumma ögon sett att temperaturen låg på -2,4 grader. KALLT!
Så jag tar min stora dunkappa för att motverka köldskador.
Öppnar ytterdörren....

MEN VI HAR JU SNÖ!!!!

Storasyster blev nästan skogsokig och började yra om pulkor och snögubbar. En annan som varit med lite längre höll för en gångs skull tand för tunga och sa inte att det nog är borta vid lunch.
Lillebror ligger fortfarande och sover så bara han får se snön så är jag nöjd,.

När jag skulle gå och hämta tidningen så insåg jag att vägen nästan skulle passa på vilket hockeylag som helst. Det var rena rama isbanan. Maken har inte kommit hem från jobbet ännu men jag hoppas att han inte ligger i nåt dike någonstans utan bara är väldigt försiktig och smyger hem på sommardäck. Jag vet vad han ska göra i helgen.... BYTA DÄCK!!

To be continued...

1 kommentar:

Anonym sa...

byta däck ska jag med