torsdag, januari 29, 2009

Sjukstugan...

På dagis har det i ett par veckor härjat magsjuka men vi har klarat oss.

Från och med i går så har vi inte klarat oss. Stackars Lillebror var på barngympan så glatt och var så duktig. En timma senare så var han varken glad eller pigg längre.
Jag har "sovit" på en tältsäng utanför hans rum för att vara beredd när han mådde dåligt. Jag kan säga att jag inte sovit så där bra och jag känner mig inte pigg i magen heller.
Storasyster har vi låtit bli att skicka till skolan för det är inte kul att bli magsjuk i skolan. Det kommer helt oförberett för hade Lillebror sagt innan gympan att han inte mådde bra så hade han inte fått gå, det är ju ett som är säkert.

Jag håller tummarna för att vi klarar oss, vi vuxna, man blir så klen av magsjuka.

Men nu verkar Lillebror lite piggare, vi skedar vatten och blåbärssoppa försiktigt för att det ska få stanna nere och hittills så är det framgångsfullt.

To be continued...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på lillebror! Håller tummarna för er andra!
Häsningar från sjukstugan i Mjöhult! (Jr feber för 6 dagen i rad)

Bantartant sa...

Tack, han verkar ha kommit över det värsta i alla fall.
Krya på er hos er också, ska du inte till doktorn då eller i alla fall ringa??

KRAM