söndag, februari 15, 2009

Tiden går så fort...

.... har jobbat hela helgen och så har det blivit mitten av februari... hjälp!

Nu har jag jobbat min näst sista helg och det känns jätteskönt att jag bara har en helg kvar att jobba innan jag återgår till "kontorstid".
Men på jobbet har vi haft det jättelugnt och jättemysigt. Det enda som kan grumla känslan av en mysig helg är väl dunderförkylningen som drabbade mig i går kväll.

Vi firade pappan (min alltså) här i går på hans födelsedag med smörgåstårta och glada tillrop. I slutet av kalaset så rann näsan och jag nös nästan i ett. Det har gått bra att jobba idag med hjälp av ett halvt medicinrum men nu känner jag att det är på gång igen.
Men för en gångs skull testar jag med en trevlig huskur... konjak (i massor) hett vatten, socker och citron (fast jag hade bara clementiner). Sen blir det två Panodil och så raskt i säng... I morgon vill jag må bra igen.
Kl 10 är det nämligen möte med Biståndsbedömaren från Kommunen och vi ska prata med Mamma om hennes framtida boende... får tro att det går bra.
Goda vännen kommer och passar barnen som är hemma och är sportlovslediga!

To be continued...

1 kommentar:

Anonym sa...

krya på dig! hoppas du orkar med allt du ska götra!
Här härjar osså förkylning (i min kropp alltså) men vi ska ändå ge oss iväg mot snapphane skogarna i ett par dar!
Hörs om torsdag!

Kram från Mjöhult