onsdag, december 09, 2009

Snart klart...

Jaha då är det jul om drygt två veckor, och ingen julstämning har infunnit sig. Men vadå det blir jul ändå.
Man kommer att sitta där på julaftons kväll och titta på det enorma berget av trasigt omslagpapper som motsvarar regnskog på några hektar och fundera på om om man är dum på riktigt som köpt (och låtit andra köpa) en massa onödiga prylar till barnen som ändå inte fattar att uppskatta det.
usch jag är verkligen negativ nu, jag VET att när julen kommer så är det jag som strålar ikapp med stearinljusen men när kvällen lägger sig och det närmar sig natt.. då är jag glad att det är över.

Så dagens gnäll.

To be continued...

1 kommentar:

Gitte sa...

Julstämning, är det sånt man får när man städat sig blå, prickat av inköpslistan och slagit in åt tomten, samtidigt som man ivrigt tar del av hur alla andra far fram och fixar den perfekta julen? Ne, mitt önskeår stryker den delen av händelser....