torsdag, maj 25, 2006

Det verkar inte bli så ofta..

jag får mig till att skriva i bloggen nu för tiden. Det verkar som om livet tar mer tid och det är väl ändå positivt.
Just nu sitter och jag skriver medan barnen äter frukost, storasyster äter kall pizza från gårdagens kvällsmat medan lillebror äter de plättar som jag gjort mig till och gjort till dem som frukost. Brände mig rejält gjorde jag också, ont som tusan gör det i alla fall.
Jag har varit lite flitigare i en annan blogg som jag startat, snart kan jag nog göra skäl för mitt "bloggnamn"... välkommen att hitta in här.

Det är skönt med en ledig dag mitt i veckan och förhoppningsvis kommer en mycket god vän hit idag med sina två flickor. Kul för barnen med lite ombyte på lekkamrater. Till helgen blir det också mycket med lek, vi ska på födelsedagskalas i Mjöhult! Vi har köpt ett Bamsespel och så ska han få skivan där Frans sjunger om Zlatan. Eftersom födelsedagsbarnet inte läser så bra än så är det ingen fara att skriva det här. Möjligen läser hans mamma och då vinkar vi hej, hej.. vi kommer men lite senare som du vet!!

Storasyster har börjat leka mer med kompisar efter dagis och på helgerna, så nu börjar väl vår tid med att köra barnen hit och dit för alla aktiviteter som de ska på. Men det är ju ett val vi gjort när vi bosatt oss här ute på landet och inte i stan där husen är 1,5 miljon dyrare än här. Och tänk så många gånger vi kan köra fram och tillbaka för de pengarna... eller...??? Och så är det ju så också att vi inte vill bo i stan. Här har vi åker på andra sidan häcken och 150 meter till Golfklubbhuset (men vi spelar inte) och i vintras hade vi mängder med rådjur i trädgården och på min promenadrunda kan jag se både vildsvin, grävling och älg.

Nä, nu är det nog filosoferat...nu måste jag klä på mig och börja städa.. kanske hinner hitta huset innan besöket kommer.

To be continued....

4 kommentarer:

Helene sa...

Gott att se att livet går vidare. Hur går det med förkylningen? Och vildsvin? inte för nära hoppas jag!

Anonym sa...

Känner igen i det du skriver. När hösten kommer, är det skönt att krypa in i idet igen:-) Men nu ska njuta av den svenska sommaren!

Studiomannen sa...

Jag håller på att förlora greppet igen om vikten. Men jag SKA vinna!

Återkommer... efter att ha sovit lite till och gått första promenaden på evigheter....

Bantartant sa...

Peter... ge inte upp, det är för hårt arbete att gå ner... det är ju inte värt det.
Kom hit så går vi ihop!!! Stavgång!!