söndag, juni 04, 2006

Livet går så fort..

jag hinner inte med ordentligt.
Framförallt hinner jag inte skriva i bloggen lika mycket som jag vill. Men jag försöker läsa mina favoriter.

Vi har hunnit med Mulleavslutning, storasyster stoltserar nu med två Mullemärken att ha på jackan. Lillebror förälskade sig i Mulle och ville hålla Mulle i handen hela tiden avslutningen varade.

Idag verkar solen och värmen har kommit tillbaka på besök. Solen skiner från en klarblå himmel och det är över minusstrecket:-)

Lillebror har en envis vårförkylning med tät näsa och feber, varför måste små barn få så hög feber... det är ju inte kul. Sedan vill det inte riktigt ge med sig heller. Men, men så länge han äter och dricker så ska han nog komma genom den här också.

Jag räknade snabbt ut att genom att ha flyttat några lediga dagar och desutom ta semester två dagar 15, 16 juni så har jag 7 arbetsdagar kvar till semestern som börjar på midsommarafton. Nu känns det väldigt stressigt men det ska nog bli bra kan jag tro. Man är ju inte oumbärlig trots att man vill tro det.

Nu vill barnen ha frukost och jag är väl den som ska servera detta idag, finns pannkakssmet från gårdagen... blir nog bra.

To be continued...

2 kommentarer:

Helene sa...

Njut av den fina dagen. Själv ska jag leva upp till mitt namn och ge mej ut på cykeltur... Får se var jag hamnar?

Anonym sa...

Känner igen mig i det. Håll ut så har du semester! Och gäster från Leksand. Vi hojtar till när vi kommer ner. Vet inte riktigt när. Typ Juli nångång.

Den där viktor är inte snäll, ger inte sig. Just nu klipper grannen gräsmatta åt oss. Maken konstaterades lunginflammation o jag troligtvis bihåleinflammation, ska in på VC och ta prov i morrn.