fredag, juni 23, 2006

Midsommarafton

Blomsterkransar till mig och barnen är inköpta (finns inga fina blommor att göra egna kransar av) trots att vi brukar göra egna, enligt traditionen brukar jag göra en till storasyster med minst en pion. Men i år så har pionerna inte riktigt slagit ut här hos oss. Lillebror fick en krans han också för jämlikhetens skull.
Jordgubbarna står i kylen, barnen har smakat av dem och sa att de var lite sura, men med grädde eller vaniljglass till så slinker de nog ner.
Vi har också köpt en tårtlängd, till eftermiddagens firande hos släktingarna... ja de är ju en tradition. Det blev bananlängd med pistage..(??) fanns inte riktigt tid att baka själv i år.

I kväll väntar potatisen och sillen (köttbullar för vissa) kanske en nubbe och sedan avslutar vi med gott vin... var på Systemet igår och inhandlade en hel hög med Sydafrikanska rödviner. Jag ser fram emot att prova

Kumkani Shiraz (nr 12341)
Stellenbosch (Stellenbosch Vineyards)
Pris 89:-

I går provade vi:

Two Oceans Shiraz Cabernet Sauvignon 2004 (nr 2046)
Western Cape (Bergkelder)

Och den var inte dum att sitta och smutta på...!!!

Nä nu ska jag dölja det begynnande grå... tror jag.

Glad midsommar på er!!!

To be continued...

3 kommentarer:

Morgondimma sa...

Glad Midsommar

Hannele på Hisingen sa...

Glad midsommar!

Prinsessmamman sa...

Sydafrikanska viner brukar vara ett säkert kort!!

Vi hoppade över kransarna iår... orkade inte gå ut i regnet och plocka blommor i förväg och sen när det var dags var det för sent...