lördag, juni 17, 2006

Shiatsu-kurs...

är förfärligt roligt, extremt jobbigt MEN härligt utvecklande.

Nu har vi haft tre dagar av kursens fyra och jag har nog ont mest överallt!!
Läraren heter Chris MacAlister, kolla gärna in hans hemsida. Där kan man läsa mer om Shiatsu.

Vi har tittat, tränat på varandra och blivit tränade på mest hela dagarna. Man har massor med muskler som man inte hade en aning om!!! Och de gör ont om man stimulerar dem. Vi har också lärt oss Qigong och det kommer jag definitivt att fortsätta med hemma. Jag ska också träna på det jag lärt mig på de som tillåter mig. Vi får se om det blir några fler kurser, men jag hoppas det verkligen.

Så på kvällarna har jag mest kraschat i soffan, förutom i torsdags för då hade jag en härlig kväll men kusin och faster... blir inte så ofta så därför dessto trevligare när det händer.

Nu ska jag dricka kaffe innan jag kraschar helt ... måste förbereda mig för morgondagens övningar som innebär att vi ska ge en och få en "komplett" behandling som kommer att ta ungefär 90 minuter för oss eftersom vi är så ovana. Och behandlingen sker på knä... får se hur länge mina orkar... måste träna lite framför tv'n när jag kommer hem på att sitta på det viset...

Tjoho.. to be continued...

1 kommentar:

Helene sa...

Hoppas din sista dag blir lika bra som de första, och så hörs vi!