tisdag, juni 06, 2006

Nationaldag

ja inte märks det så tydligt här, mer än att flaggan hänger ute. Hoppas den inte ramlar ner, fästet är lite knasigt..:-)
Klockan är drygt 9 och barnen är redan ute och leker. Igår var gick de ut nästan lika tidigt och kom inte in förrän efter klockan sex, ja förutom att de var inne och åt lunch då.
Lillebror var så trött att han skrek sig genom kvällsmaten, men vilken skön sömn man får efter en sån dag.....
Storasyster var inte lika trött utan var ute i nattlinne och tränade på skateboarden. Med henne har det hänt mycket... kan "nästan" cykla och gillar att träna på skateboarden... hmmmm.

Jag kan väl inte skryta med att jag fick särskilt mycket gjort i går, men vinterkläderna i klädkammaren är i alla fall vackert hopvikta och ett band prydligt knutet omkring.
Idag ska jag försöka få lite ordning på videobanden som ligger nerstoppade i papperspåsar, om inte annat måste jag ställa dem någonstans där de inte står lika mycket i vägen.
Jag måste också göra mig av med massa kläder som inte passar längre, de är för stora (tihi, inget bekymmer, blir nog Tradera), slänga alla gamla tygstuvar som inte kan bli någonting av värde, mer än möjligen en kudde till docksängen (som ingen leker med).

ELLER, så kan jag ge mig ut i det strålande solkskenet och njuta av min ledighet
ELLER, så kan jag börja renovera lekrummet

ja vi får se vad det blir... maken arbetar så min tid disponerar jag helt utan betänkligheter utifrån barnens och mina behov.

Ikväll blir det säkert en lång skön stavgång, precis som igår. Dock blev den något längre än planerat igår kväll. Jag har en runda som är precis lagom lång, kuperad och varierad. Efter drygt hälften ska man gå genom en kohage som varit hittills varit tom på kor. Men igår så hade de flyttat korna och nu gick de i "min" hage... och jag går INTE in i hagar med främmade nötkreatur!!
"Våra" egna visst men inte kor med kalvar...
så jag fick vända och promenaden blev betydligt längre än planerat men inte mindre skön.

Så ikväll blir det istället promenad runt "berget" där korna inte går längre.. och förmodligen en stunds mediterande vid "utsikten" som är en underbar plats där man ser sju kyrkor och bara njuter, så helt fel att de flyttat korna är det ju inte.

Nä nu får jag väl vidare...

To be continued...

1 kommentar:

Anonym sa...

FLAGGAN skrek jag nyss till maken! Han sköter det! Sen ska jag ha en pysseldag idag. Tvätt, fönster och bakning!