fredag, juni 30, 2006

Sommarlov/Semester

Vi var med barnen och farmor på stan härom dagen. När vi gick omkring så ser jag att en bit framför oss kommer en bekant att passera och han är en storväxt man med stort, långt skägg. Tänker inte mer på det förrän lillebror säger;
- Mamma, titta där går tomten. Varför är han här?
- Tja, kanske han har semester. (Svarade snabbt utan att egentligen tänka)
- TOMTEN, ha en bra semester, vi ses på julbordet, ropar lillebror glatt.

De som gick runt oss log glatt och jag tänkte att detta måste jag skriva upp så vi kan berätta för honom när han blir större, eller när han tar hem tjejer....

Och det mest spännande på tv här ikväll är en intesåintressantfotbollsmatch mellan Italien och Ukraina... jag läser en bok istället!

To be continued...

2 kommentarer:

Prinsessmamman sa...

Hahaha! Vilken klockren kommentar!! Glöm aldrig den!

Bloggblad sa...

För allt i världen! Ha en skrivbok till hands för jämnan.
Men - gör inte som jag och slarva bort den efter några år...