onsdag, juni 28, 2006

Mamma är lik sin mamma....

ja eller vad ska man tro??

Första gången maken (då en yngling) träffade min mamma sa hon till honom:
- Ta dig en ordentlig titt nu för hon blir som jag när hon blir äldre...!!

Det är väl ett av de ögonblick man vill knäppa med fingrarna och bara försviiiinna. Nåja, han har stannat och idag så kom jag att tänka på det när jag gjort mig till och försökt få till en kyckling á la mamma.

Svärmor kommer på ett par dagars besök och när jag frågade barnen vad vi skulle bjuda på så sa de att "farmor tycker om kyckling".
Så nu blir det ugnsgrillad kyckling med gelé, sås och goda mandelpotatisar.

Vi äter vid 12.30-tiden om någon mer vill komma, finns kyckling till ett par till...

Lillebror har varit hos doktorn med sin aldrig snorfria näsa och han (doktorn alltså) kunde dessvärre inte hjälpa oss, öronen var fina (jag var orolig för öroninflammation) MEN han skrev en remiss till ÖNH (Öron-Näsa-Hals) utifall det skulle vara polyper..... tur att det inte är någon allvarlig infektion i alla fall... kanske bara en "vanlig" barnsnorig näsa.
Han är ju pigg, glad och äter som en häst så kanske det bara är en otroligt låååååååångdragen snorig näsa.

To be continued...

2 kommentarer:

Prinsessmamman sa...

Remisser ja... Förra våren var storasyster hes under en lång tid. För att försäkra oss om att hon inte pratade "fel" och överansträngde rösten så sökte jag om detta. Vi skulle bli kallade inom ett år och väntar alltså än... I påskas var hon lomhörd efter en förkylning (tror vi) och eftersom hon hörde dåligt länge och led av det själv sökte vi upp BVC. Vi skulle bli kallade till Öron inom 2-3 veckor trodde hon. Idag ledsnade jag på att vänta och ringde. Jodå, vi ska bli kallade i mitten av augusti för ett hörseltest... suck... Logopeden får jag ringa och påminna i morgon för tom sköterskan jag pratade med tyckte det lät som för lång väntetid...

Anonym sa...

Snoriga barn är jöbbigt, det håller sig genom dagis perioden sen när dom börjat skolan är dom borta och ingen förstår hur..

Nu blir jag orolig hur jag kommer att se ut om 20 år..Min mamma har hänghaka!