lördag, september 16, 2006

Vissa saker...

Jo det här med att åka charter har ju sin "tjusning"...??!!

- Jag trodde inte att det fanns någon som applåderar när man landar med flygplanet...
- Man behöver inte kunna ett ord engelska eller spanska i Alcudia på Mallorca.. många pratar svenska
- Man behöver inte äta någon mat som inte finns i Sverige... Felix och Findus är representerade, även Kalles och Bregott. Falu Rågrut finns också samt Bullen Pilsnerkorv.
- Man lägger sin handduk på solstolen vid poolen innan man går till frukost..??
- Man återupplever Sällskapsresan så det "skvätter" om det.
Jag tror att alla karaktärer från filmen var representerade...

Nu ska jag inte vara fördomsfull men man upplever nog betydligt mer om man reser lite mer på egen hand... Å andra sidan behöver man inte tänka utan bara njuta och vara ledig...

To be continued...

2 kommentarer:

Studiomannen sa...

Jag hade inte tvekat att åka dit om jag hade haft tid. Har varit på Kanarieöarna och Cypern men aldrig på Mallis.

Anonym sa...

Sorry nu men Mallis är inte mindre charter än Kanarieöarna!