fredag, september 29, 2006

Gode Gud...

låt aldrig mina föräldrar eller mina andra nära och kära bli så sjuka att de tvingas hamna på något äldreboende där de inte bryr sig om när man behöver hjälp.
Människor som levt ett bra liv med mängder av goda minnen/upplevelser och mängder av erfarenhet ska inte hamna någonstans där de tvingas lämnas vind för våg.

Men jag blir mer orolig av att det finns människor som söker sig till dessa arbetsplatser och sedan låter bli att göra det man ska göra där.....
Jag kan väl hålla med om att det finns roligare saker att göra på jobbet än att ta vara på folks avföring eller kräkningar MEN då ska man väl inte jobba med det, ELLER??
Men när man hjälpt dem bli rena, tatt på rena kläder eller annat så får man ju tack på något sätt i alla fall. Om inte annat genom att få se dem fina.

Nu ska jag lugna ner mig lite....

To be continued...

Inga kommentarer: