lördag, december 02, 2006

Sydafrika och barn! UPPMANING eller UTMANING!!!

I torsdag kväll när jag kom hem från jobbet är det ett meddelande på telefonsvararen.

" - Hej, det är Maria.. minns du Amos som bodde hos er för två år sedan?? Han är i Sverige och vill gärna träffa er. Kan ni på lördag?? Ring mig, du har ju mitt nummer"...

OK.. så häftigt!

Så nu sitter vi här och försöker smälta att vi åter igen haft besök från Sydafrika så där lagom.
Storasyster som inte träffat honom på 2 år, SPRINGER på tågperrongen, där vi hämtar honom, och slänger sig i hans famn. Det är väl ett mottagande som heter duga.

Vi har fikat, ätit lunch och bara njutit av varandras sällskap!

Men mycket av vad denne mannen säger får mig att tänka till.
Han jobbar i "home based care" och går hem till familjer som är sjuka och svaga och hjälper dem med det mest basala. Mat, hygien och så vidare. Men lön får han inte.
Han berättade vidare att just nu har de 33 barn placerade som mist en eller två av sina föräldrar i AIDS/HIV eller Tuberkulos och där mor/farföräldrar inte klarar att ta hand om dem.

Men hallå, skicka hit dem... jag kan väl adoptera några till... ja vill i alla fall...

Så nu så här i jultider.... skänk en slant till något ändamål där barnen får hjälp... och bry dig inte om den där chokladasken till kusin Claes... ge honom kvittot på insättningen.

Här är ett förslag på vart du sätter in pengarna:

Föräldalösa barn Ett barnhem är inget hem för barn (klicka för att läsa mer eller lämna bidrag direkt på nätet)

PG 90 09 89 - 5
BG 900-9895

För varje krona du sätter in lägger SIDA till nio vilket gör din hundralapp till 1000 kronor!!!

Och du, det är ett 90-konto och därför kontrollerat!!!!

Jag har nmält mig till 100 kronor per månad.... hänger du med???

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skippar några chokladaskar och sätter in 200 kronor istället!
Hälsningar Ufl:-)

Anonym sa...

Till barnen 200 kronor!
Till mostrarna kvittona!

God Jul på dig!
Indy