söndag, maj 27, 2007

Konvaljer till mor!

Jag och barnen tog bilen en bit och sen traskade vi en lååång bit längs en åker innan vi kom till vårt Liljekonvaljställe.
De hade inte kommit så långt i blomningen som jag trodde och sedan hade nässlorna tagit över stora delar av den kullen. Dessutom så finns där gott om grävlingsgryt och jag är inte så tuff så jag gick inte så nära dem.
Jag vet att de säkert är räddare för mig än vad jag är för dem men ändå... man har ju hört sedan barnsben att grävlingar de biter till det krasar.
Mor(mor) blev i alla fall väldigt glad för den lilla men dock buketten av liljekonvaljer.
Barnen hade plockat stora buketter av hundkex och ginst.. jag tror faktiskt hon nästan blev gladare för de buketterna.
Nåja, vi har firat mor trots allt!!

To be continued...

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till en mor från en annan........!
I år hade ju du inte hjälpt Mårten med att köpa morsdags present (!!), så jag fick köpa den själv! De bidde en ny kontorsstol!
OCH jag har plockat liljekonvaljer till mig själv! Mor min bor för långt bort!

Önskan om fortsatt trevlig helg!
Kram Anki