söndag, augusti 26, 2007

Partnerskap??

I bilen idag så pratade barnen om Emil i Lönneberga och vem som är kär i vem...
Lina är kär i Alfred och Anton är lite kär i Alma konstaterade Lillebror glatt.

-Jaha, sa jag från framsätet.. vem är du kär i då (med adress lillebror)??
-Jag är kär i L... S.... (bästa killkompisen på dagis)...
- Ok, men är du inte kär i en tjej då??
-Men mamma hör man från Storasyster... visst kan killar gifta sig med killar..
-Jo, visst kan de göra det om de vill...
-Då är det OK Lillebror, du kan gifta dig med L... S.... fastän han är kille. Men jag tror inte ni
får några barn, säger Storasyster.
-Det gör inget säger Lillebror, vi ska köpa en traktor.

Ja, varför inte... traktorer är helt klart inte lika besvärliga, fast dyra att laga om de går sönder.

To be continued...

3 kommentarer:

Översättarhelena sa...

Det kallar jag positivt tänkande!

Unknown sa...

Tack men jag skall pligga i varberg mesta delen så.. Men tack iaf.
Vad skall du läsa då?

Bantartant sa...

Josefine, vård- och omsorgsadministration. Ska bli kul!