onsdag, maj 14, 2008

Arla på morgonen...

... Lillebror, som brukar sova som en stock nätterna igenom, hade svårt att somna i går kväll. I dag på morgonen väckte han mig tiiiiidigt...(han sov för en gångs skull i vår säng, då maken jobbade natt) och med tiiiidigt menar jag runt femtiden.
Killen som aldrig klagar eller gnäller direkt höll sig för örat och grät att han har ont. Och ligga ner går absolut inte för då gör det så ont att tårarna sprutar... Just vid femtiden känns det väldigt länge till 08.30 när Vårdcentralen öppnar sina telefoner.
Storasyster kom iväg till skolan, trots att hon i går kväll kände sig konstig i näsan och inte ville idag. Jag misstänker förkylning eller allergi. Men förkylning känns logiskt så här i vårsommarvärmen och man springer omkring i bikini och har vattenkrig.
När jag skulle leta upp nmumret till Vårdcentralen upptäcker jag att de öppnar sina telefoner redan klockan 07. Så i skrivandes stund är det cirka 20 minuter kvar till de ska ringa tillbaka. Vi får väl se vad detta utmynnar i.
Kan det möjligen vara öroninflammation och det brukar ju oftast sluta i antibiotika.
Och om jag inte minns fel så brukar lillebror ha någon öroninflammation på våren någon gång i maj....

To be continued...

Inga kommentarer: