tisdag, maj 13, 2008

Livet snurrar på..

idag har jag inlämning på en studieuppgift inför nästa veckas seminarium... är jag färdig?? Nope, precis som vanligt men jag blir nog klar i tid.. tror jag.

Storasyster jobbar på i skolan och börjar läsa mer och mer flytande. Och hon vill inte ha gonattsaga utan vill räkna mattetal istället, hon har koll på upp till fyrans "gångertabell".

Lillebror växer och blir bara större och goare, och hans kommentarer är obetalbara. Vid picknick på stranden häromdagen skulle en "tant" bada och lillebror tittar på henne när hon går ner mot vattnet och säger...
-detta ska bli spännande....

Ja vad säger man.

Våren har slagit till med full kraft och vi har det underbart grönt omkring oss.

Nu måste jag väl skriva lite vetenskapligt arbete igen.. eller städa garderoben...

To be continued...

1 kommentar:

Anonym sa...

KUL att höra om hur ni har det! Visst är det häftgit med barn som växer?! Här räknas och skrivs det en del men mest är det djur och natur som gäller för J. Hon kan "allt" om fiskar, i alla fall allt som finns med i "Anders fiskar" ... Den nyinköpta kepsen (rosa) och mina nya solglasögon förvandlades raskt till bästa fiska öring prylar! (Då ska man tydligen ha hatt och glasögon som skydd för krokar som kan hamna fel. Jag lärmig något nytt varje dag!)

Kul att det inte är så långt till juli! Lycka till med inlämningen.

kram från Västerås