onsdag, juli 30, 2008

Fler än jag som har hål i huvudet??

I går när jag skulle åka och handla i min lilla affär, så kör jag en bit på väg 153. Det är vägen som går från motorvägen till Ullared, vilket innebär att trafiken bitvis är förhållandevis tät. Kallas visst för Gekåsrännan. Den lilla biten jag kör på 153:an är en backig, krokig bit med skymd sikt nästan hela vägen. Då möter jag den lilla japanska bilen framförd av en dam med flera damer i bilen. (Detta är väldigt väldigt omskrivet för livsfarlig käring! ) Damerna leder en ganska lång karavan av bilar och jag funderar på vad det var som blänkte i den nervevade sidorutan vid föraren. OK det är bara 50 km hastighetsbegränsning där MEN man kan ta mig tusan inte nästan stanna sin bil för att föraren ska ta en kort på ett hus som man kör förbi!!! I backspegeln ser jag hur bilen nästan blir påkörd bakifrån och det hörs ett antal ilskna signalhorn... nåja tanterna försvinner mot Ullared. Hoppas deras medtrafikanter slipper fler livsfarliga händelser från tanten.

To be continued...

Inga kommentarer: