onsdag, juli 30, 2008

Storasyster

... har inte haft någon bra dag idag!

Fick fint armband med namnet på när vi var på torget idag.
Fem timmar senare kliade det och hon "kliar av det" med hjälp av en buske i trädgården. När jag frågar var det är någonstans visar hon lite skamset var hon "tappat det". Nu var det ju förstört och gick inte att använda, det kostade henne en slant att betala mig för det jag lagt ut. Jag hade gärna gett det till henne men om hon fem timmar efter hon fått det sliter av det utomhus och dessutom inte bemödar sig med att komma och tala om det så får hon betala för det själv. Otäck mamma jag är... tycker hon.

Hon har inte varit i närheten av hur otäck jag kan vara...

Storasyster älskar matte, jag hade till slut hittat en rolig mattebok och beställt på nätet.
Precis när jag får telefon och sitter där i exakt 12 minuter och 32 sekunder och pratar bestämmer hon sig för att prova att räkna i boken... det går inget vidare för hon är trött och hungrig... men stampar iväg med boken in på rummet (tror jag)
När vi efter maten ska ta fram boken och visa hennes pappa så säger hon att det inte går!
Hon har nämligen rivit söner boken och slängt i soptunnan!!

Klockan var 18.35 och det blev gonatt för henne!! Rakt i säng!!
Och jag var inte mycket otäck, bara väldigt väldigt "irriterad"

Hon kan inte själv svara för varför hon gjorde det, inte jag heller men det är INTE OK att ta sönder saker man får!! Oavsett vad man tycker....

To be continued...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till 7-åringen! Vårt "solsken" har varit 7 år ett tag nu.....!
Styrke kramar från Mjöhult
(i fredags när jag blev arg på Isac "för nånting", så sa han: TUR för dig mamma att jag älskar dig......! Hot??!!)

Bantartant sa...

NU kom hon med plånboken och försökte köpa sig fri:-)
Gick inte om man säger så!!

Anonym sa...

tycker storasyster att lillebror får för mycket uppmärksamhet när han bråkar? eller är det bara en fas? vem vet, men du har mitt moraliska stöd -som vanligt.
Helene

Bantartant sa...

Äsch, det är nog bara en fas:-) Hon visar humör, det är bra! Kanske lite knasigt sätt bara. Men man vill ju försöka visa att saker kostar också, även om vi mest betalar med kort...
Jag får väl köpa en ny mattebok.