torsdag, oktober 30, 2008

Snart är höstlovet slut...

... och det blev ju inte som vi tänkt oss.

Tanken var ju en härlig ledighet med resa till Stockholm och där en massa roliga saker skulle hända och alla skulle vara sams och ingen skulle krångla eller bråka.... och det skulle bli fred på jorden, ingen skulle svälta och ingen skulle leva i misär eller utan vatten....

Ja visst...dream om... istället får Storasyster vattenkoppor som nu är mycket bättre och bara en samling kliande sårskorpor... Lillebror testar oss varenda dag efteresom vi är lite underaktiva beroende på ovanstående koppor... själv är jag hemma och "vilar" upp mig eftersom doktorn tyckte att jag skulle hoppas jobbet ett tag och försöka ta tag i det som är bra och skippa resten.

Har inte riktigt hunnit det ännu med so what... snart blir det nog dags för det också.

Jag har i alla fall hunnit läsa både
Liza Marklunds; Livstid
Peter Gissys; Diagnos Strypt
... helt OK båda två men inga mästerverk precis... lite läsförströelse.

Nu måste jag jobba lite med skolredovisningen...

To be continued...

1 kommentar:

Anonym sa...

Så hoppas du nu på att Lillebror ska vara smittad eller tar ni hellre en senare vattkopps-VAB?

Hade med mig sonen till skolan i går. När vi väl var framme och hade åkt tunnelbana ville han åka hem ... å det sa han högt sedan ett antal gånger på lektionen ...

Hoppas helgen blir fridfullare än veckan verkar ha varit hittills!

kram från Västerås