söndag, mars 01, 2009

Söndag, söndag...

.. och jag åker inte Vasaloppet!! Det känns skönt, det räckte med att jag stack ut näsan när jag for till affären, det var svinkallt. Jag hade hoppats på en cykeltur idag men det var så råkallt och svinkallt så det lockat inte alls. Dessutom lyser solen med sin frånvaro och det gör att jag tycker det verkar ännu kallare.

I går cyklade jag och Storasyster till mormor och morfar (och hem igen så klart) och det var jätteskönt. Jag använde mina nya cykelskor igen och satt fast på pedalerna... man vänjer sig och det blir ett annat "driv" i cyklingen. Kan inte hjälpas. Det är så kul att cykla!!!

Idag blir det matlagning i stora lass i stället, matlådorna är slut! Lasagne och pasta med köttfärs har jag handlat till. Det är ju inte så enkelt att laga mat till maken som har sina ideér om vad man kan äta och inte. Mest inte.

Men först lunch och då blir det biff stroganoff och kokt potatis (vilket vi har för sällan). Kusinen här på besök så hon ska också utfodras... det blir bra.

Och så läste jag i den lokala tidningen att Panduro ska öppna Outlet i Ullared i början av April. Det ska bli jättekul, jag är inte så bra på att pyssla själv, beror nog på ovana, men Storasyster är inne i en pysselperiod och då kan hon få botanisera lite bland olika saker. Blir ju billigare om man handlar på Outlet.

Och så har Lillebror fått sig ett eget Nintendo DS, lyckan står högt i tak!!!

Glömt inte bort lille Thor Danielsson Wang, han är fortfarande borta! Man kan ju sätta in en slant till hans sökande istället för att ringa märkliga frågesporter på tv eller Melodifestivalen.

http://www.thorwang.com/

To be continued...

1 kommentar:

Anonym sa...

tjoho!!! Panduro i Ullared!
//Anki