lördag, oktober 09, 2010

Ledig lördag...

I går bestämde jag mig för att det var dags för en alldeles förträfflig sovmorgon idag... jo men hejsan... kroppen är inställd på uppstigning vid 04.45 och det var inte jag inställd på idag.
Så inte helt överrens med varandra... var jag i alla fall klarvaken 05.30... och man kan bara till en viss gräns ligga kvar och snurra för att somna om.
Jag lovar att i morgon när vi ska iväg på morgonen och det är uppstigning strax innan sju kommer kroppen att vara inställd på sovmorgon fram till i alla fall åtta.

Efter ett par hektiska helger med konferens, födelsedagar och mycket trevliga kvällar med gäster OCH väldigt snurrigt på jobbet och lite andra fronter bestämde jag mig för att det var dags för en ledig lördag. Barnen behöver lite lugn och ro vilket inte var så populärt... istället för lek så blev det läxläsning vilket fungerade över förväntan. Lillebror kan nästan läsa och Storasyster förvånade oss med snabb huvudräkning på stora tal... fler lördagar som denna tack.

Själv har jag börjat sticka på mössan jag lovat en god vän.. den ska vara svart och ha gul text... hinner nog en bit idag, om jag är flitig blir jag nog till och med färdig. Vi får se.

Så nu ska jag återvända till soffan, kaffet och stickningen.

To be continued...

Inga kommentarer: