lördag, oktober 23, 2010

Lördag förmiddag!

Efter en mer än normalt intensiv arbetsvecka kom fredagskvällen, och gick....

God middag med familjen och rödvin därtill, ovanpå det espresso. Trevligt framför tv'n och ungarna fick fredagsmys.
Men jag däckade strax efter nio så jag tror inte jag var så trevligt sällskap. Hmmmm.

Veckan har gått i ungdomarnas tecken, vi drar igång en verksamhet för arbetslösa ungdomar och det har varit kartläggning av dem hela veckan. De är för söta, spelar ingen roll att de haft en hel dag med introduktion och information, de ser ut som fågelholkar när man ställer frågor om det. Nåja, inte alla om jag ska vara helt ärlig.
Fascinerande att höra hur enkelt allting verkar, om man inte uppfyller de krav vi ställer får man inte ekonomisk ersättning de dagarna.... Nähä, då ordnar det sig väl ändå..
Riktigt så funkar det inte i min värld men man kanske skulle testa... njä.

I dag är det tid för hushållsarbete som förmodligen innebär, tvätt, städ, disk och strykning.
Det är väl bara att hugga i.

To be continued...

2 kommentarer:

Vanja sa...

Varför är dagens ungdomar så förvirrade, har vi överbeskyddat dom eller vad är felet?
Förstår att du haft att göra.
Kram till dig!!!

Anonym sa...

Har idag fyllt i ledigheten vi ska ha tillsammans på jobbets schema. "Huu, vad kallt" sa nå'n. "Ja kanske men ÅÅÅÅ vad härligt" sa jag och riktigt kände hur mycket jag längtar efter er och skidbackarna!

Maria i Västerås