lördag, mars 03, 2007

"Mamma"... vad säger man...

Min mamma (förmodligen är jag väldigt lik henne eftersom jag skyr henne som pesten ibland) kommer med de mest finurliga kommentarer..

Idag när vi hälsade på henne så berättade storasyster stolt att hon "fyllde fem och ett halvt" i går.
- Ja sa mamma, då kan vi säga att du är "halv sex".....

Ja, det är klart att man kan säga det.... jag har inte bara tänkt på det.

Samma mamma som bad kyparen om plåster för att köttet var så blodigt....*tar mig för pannan*

To be continued...

5 kommentarer:

Helene sa...

Håller med om att det är fantastiskt att människor som är så nära oss fortfarande kan förvåna oss.
(på väg ut i skogen)

Anonym sa...

din mamma låter sympatisk, torr humor och lite bitig - gillar jag =)

Anonym sa...

flåt glömmde presentera mig - kom in via Peters blog.

H.

Bantartant sa...

Cykellisa, ja visst är det härligt!
Henry, hjärtligt välkommen hit, till mitt lilla hörn av internet!

Studiomannen sa...

Bantartant: såååå... det har kanske gått i rakt nedstigande led? Min mamma är helknasig (för att göra en lång historia kort) och jodå - jag släktar på henne...