lördag, mars 03, 2007

Tillfälligheter..Ödet???

Efter en fullständigt "j-ä-v-x-x-g vecka med den ena energikrävande/energiätande akututryckandet efter det andra.. (jag orkar inte ens skriva om det)

så var vi idag och hälsade på min mamma på det avlastningsboendet hon är på några dagar (en av akututryckningarna) så har vi det mysigt och går promenad och sitter sedan på rummet och småpratar lite.

DÅ ser jag ett par som kommer och går utanför fönstret.... hon ser bekant ut men mannen har jag aldrig sett förut... storayster reagerar.. titta mamma.. ..hmmmm.... säger jag....

FLYGER UPP och knackar vilt på fönstret... HO HO......
Det är alltså en gammal kompis och hennes man.
  • Jag har inte sett henne på ja vadå 15 år!!
  • Hon bor i Stockholm!!
  • Jag har skickat nåt mail men inte mer under tiden!!
  • Jag har däremot tänkt mycket på henne och velat ta kontakt men det har inte blivit av!!
  • Hon är min tandläkares storasyster (så vet de som känner mig såpass vem det är)

Men allvarligt vad är oddsen för att jag ska springa på henne på detta boende där jag i tisdags inte visste att mamma skulle vara, OM jag minns rätt är det hennes faster som är på avlastning.

Ska jag köpa en lott???

To be continued...

Inga kommentarer: