onsdag, april 12, 2006

Punktering!!

Jag har ju köpt en ny cykel som jag varit ute och trampat på en tur på kvällarna istället för min stavgång. Jättetrevligt och jag känner hur jag blir "starkare" för varje tur.
Så i förrgår kväll så skulle jag ut och cykla... men döm om min förvåning när jag upptäcker PUNKTERING!! Attans så arg jag blev, rusar in och slänger av mig ytterkläderna tills maken lite försynt säger... du kan ju promenera istället.
Jag drar på mig jackan igen, på med skorna (blev de gamla utslitna av misstag) och stavarna på händerna. MP3spelaren i öronen (Robbie Williams och en del gamla godingar) och ger mig ut. Jag är så uppretad på cykeln att jag helt plötsligt upptäcker att jag gått betydligt längre än jag tänkt mig och får vända. Takten är hög, benen trummar på och sista biten hem så ser jag horisonten, solen på väg ner... det känns nästan som om jag kunde gått på nästan hur långt som helst.
Väl hemma sjunker jag ner i soffan, och mår väl.

I går skulle jag gå från jobbet upp till stan för att möta maken för lunch, därefter jobbmöte halvvägs tillbaka till jobbet. När jag gått i ungefär 5 minuter så har jag så ont i mina benhinnor så tårarna rinner... jäklars vad jag fick kämpa på för att komma fram.....
Väl framme så linkar jag in på restaurangen och maken får sig ett gott skratt.... och sedan undrar han lite försynt hur jag trodde att 4 kilometer i rask takt med stavar skulle kunna genomföras utan något tecken på resultat??!!
Tja.. med tanke på att jag för ett par veckor sedan inte rörde på mig alls när jag väl kommit hem så är det väl sant. Så jag måste säga att jag vill gärna att cykeln blir hel igen, eller att jag tar mina nya walkingskor vid promenaden.

När maken idag bytte slang så upptäcker vi en liten "nål" eller liknande som sitter precis genom däcket, syns knappt men KÄNNS om man drar fingret över. Vasst, vasst. Tur att jag har en snäll make som hjälper mig!!

Idag har barnen och jag bakat både bullar och rulltårta, mycket uppskattat av min arbetskamrater som varit här på fika. Snart är det före detta arbetskamrater, byter arbetsuppgifter inte arbetsgivare. Ja eller inte det heller egentliggen, kalla det omorganisation.

So... to be continued...

Inga kommentarer: