lördag, april 15, 2006

Senare på påskafton...

...är barnet fortfarande lika förkylt och febrigt men trots det så är hon på ganska gott humör. Hon sörjer förstås att vi inte kunde åka till våra vänner men det går bra.... just nu sitter hon och tittar på Fem myror är fler än fyra elefanter, som är något av det bästa Sveriges Television någonsin producerat. Tänk det produserades 1973-1977 och är 2006 fortfarande lika intressant för barnen. Till och med lillebror kan sitta och titta på det en kort stund.

Maken har varit ute på sin löprunda nu så snart är det väl snart dags att börja laga kvällsmat. Jansson blir det ju......

To be continued...

3 kommentarer:

Morgondimma sa...

En familjekväll med Jansson kan aldrig gå fel, Glad Påsk

Studiomannen sa...

Jag som inte gillar ansjovissmaken kan tänka mig Jönssons frestelse istället. Uppfann den rätten nyss. Rökt lax och grön sparris.

Nu har jag gudskelov sluppit fira hela påsken i min översvämmade källare...

Bantartant sa...

Jönssons frestelse är nästa hit, det hör jag. När kan vi komma och smaka av?? Eller ja om 14-15 veckor kanske det måste bli...