tisdag, augusti 12, 2008

Fy fan va kul!!!

Detta trodde jag ALDRIG att jag skulle säga (igen)

För många år sedan, det var väl strax innan inlandsisen la sig, var jag en vältränad person och gillade att vara ute och springa.
Den som ser mig idag tänker nog mer konditori än kondition!!

Men nu har jag ikväll varit ute och cyklat igen och det var hur kul som helst.
Inte så långt, bara rakt in i skogen tills asfalten slutar och tillbaka. Men jag lånade makens 21-växlade cykel med dämpning och det var STOR skillnad mot min sjuväxlade citybike.
Att jag tog på mig mina GAMLA vadderade cykelbyxor hjälpte nog också.

Så nu sitter jag här och eftersvettas, dricker vatten och stornjuter.

To be continued...

2 kommentarer:

Medelålders mode sa...

Kanske jag kommer igång en vacker dag också:)

Bantartant sa...

Vet du jag är supertaggad... maken tyckte jag kunde kolla in lite "bättre" cykel i morgon i stan. Det är som att köra motorcykel istället för moppe.... vi får se....