torsdag, augusti 21, 2008

Hoppsan...

satt och tittade ut genom fönstret på morgonen och sa nåt till maken om att det blåser för mycket idag för att cykla tror jag.
Nä det är väl ingen fara sa han, du kan ju köra runt sjön för då kör du ju mesta tiden i skogen.
Och innan jag hann riktigt sansa mig så satt jag på cykeln och var på väg.

Runt sjön visade sig vara dryga milen och hur skönt som helst. Ja inte i uppförsbackarna men då kan man ju pausa lite om orken tryter... någon minuts vila och så "på't igen".
Man känner sig i alla fall väldigt nöjd efteråt. Kanske ska jag starta en träningsdagbok för då kan jag ju se hur det går för mig.
Nästa vecka blir det testcykling till jobbet! Det skiljer ju ändå inte så mycket på 11 och 14 kilometer, det borde ju gå. Jag är ju inte helt slut när jag kommer hem efter cyklingen...

Nä nu ska jag åka och köpa födelsedagspresenter, ja och nya cykelbyxor...

To be continued...

1 kommentar:

Unknown sa...

Önskar dig fint cykelväder bara och att sommaren vägrar släppa taget för åtminstone 2 veckor till.