måndag, augusti 25, 2008

Morgonstund har guld i mun...

... eller vad säger man???

Jag kan bara säga att har man varit vaken sedan 14.00 och fortfarande skall fungera så krävs det mer än guld i mun för att få till det.
Jag skulle berätta för kollegan precis att maken ska jobba tre nätter denna veckan...
tisdag-onsdag och torsdag natt.

Det tog mig fem försök att få till det rätt med den tredje dagens namn.
tisdag-onsdag-lördag NÄ
tisdag-onsdag-fredag NÄ
tisdag-onsdag-söndag NÄÄÄ
tisdag-onsdag-måndag NÄ
tisdag-onsdag-torsdag....

Vilken tur att man inte har nåt ansvarsfullt arbete där man typ tar hand om sjuka eller så.... det kunde ju bli nåt fel:-) Nä då, det går bra... men jag ska inte försöka lägga ribban så högt som att jag ska rabbla veckans dagar i följd bara. Jag kan säkert dela ut rätt piller.... och dessutom kanske till rätt patient!!

Åter till verksamheten!!

To be continued...

Inga kommentarer: