lördag, september 13, 2008

Gott!!

Efter två dagar på jobbet (där den första kunde fått mig att direkt byta till ett annat jobb) med en förkylning i kroppen är jag äntligen ledig.

Förkylningen härjar fortfarande i min kropp, men nu på ett mer uthärdligt sätt. Orken finns men hostan och att jag är rejält snorig funkar.... en hederlig förkylning helt enkelt. Febern håller sig också borta vilket uppskattas.

Storasyster hade bestämt med grannen att hon skulle åka med till stallet men nu idag så svek modet och hon vill inte längre. Men trot eller ej, hon ringer själv och säger att hon inte vill följa med.. duktig tjej! Tufft gjort...tycker mamma då.

Jag och Lillebror får väl ta med henne på våra planer istället..... affären där han kan komplettera sin samling av Muminfigurer och sen till mormor på avlastningen. Jag tror nog att de kommer att bli bra.

Desutom så bokade jag in barnen hos min syster och kusinen i morgon när jag ska till kyrkan. Hon lovade att de nog kunde gå till hennes stall så det inte blir helt hästfritt i helgen. Hästfritt hade väl inte gjort mig nåt men OK då.... Storasyster vill ju så gärna....

Nähä.. mot Muminfigursaffären (som också får tillgodo se lördagsgodisbehovet)... för visst hjälper det med godis mot förkylning??

Och Sadoma.... Jodopax munvatten finns inte längre men Apoteket hade Gurgelvatten istället som också innehåller jodopax. Och trot eller ej.... ont i halsen försvann!!

To be continued...

Inga kommentarer: