söndag, augusti 13, 2006

Klockan 04.36

jag vet, för jag kollade tiden...
Storasyster har legat i vår säng sedan ungefär kl 01.. men nu vaknar jag av att hon gnyr och gnäller... fryser gör jag också eftersom hon har mitt sköna tjocka täcke och jag hittade ett tomt påslakan att dra över mig när hon kom...

-Vad är det, varför är du ledsen??
- Jag har inget bra svar....
- Men visst vet du varför du är ledsen, försöker jag pedagogiskt...
-Jag nog ett svar..jag ska tänka lite...
(Snälla tänk fort, jag vill gärna sova lite....)
-Mamma, ditt täcke är för tungt...
- Inga problem, du får täcket jag har så byter vi...
Sagt och gjort och sedan var det ganska lugnt ett par timmar till

Det enda jag inte gillar med att hon ligger i vår säng är att jag nästan alltid vaknar med huvudet på sängbordet för att alla ska få plats... jag funderar på att sätta in en dagbädd i sovrummet.
De har en snygg på IKEA (Hemnes) en vit med lådor under!!
Så om någon vill skänka mig en sådan maila mig så får ni adressen!! (Tihi)

Nu ska jag ta tillbaka min kaffekopp från lillebror innan han dricker upp det!!!

To be continued...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, trånga sängar är ett problem även hos oss... Känns som ingen räcker till hur stor den än må vara...! Kram! ;-)

Anonym sa...

Stackars dig! Det var förit hos oss. Det värsta är att jag är mycket LÄTTVÄCKT person. Då blev det aldrig en hel sovnatt för mig och till sist blev jag tjurig och gnällig! *s*