söndag, oktober 29, 2006

Aj, aj, aj, aj....aj

Jag har fått en nerv i kläm! Och inte vilken nerv som helst... utan ischiasnerven.

Det gjorde så ont i går att jag fick åka till tant doktorn... eller när vi körde hem från Göteborg där storasyster fått ny frisyr så hade jag så besvärligt att maken VÄGRADE köra mig hem. Han körde till akuten.

Jaha, när man inte kan lyfta benet sträckt utan att vilja kicka doktorn med det andra så är det visst ett tecken på ischias...DET GÖR ONT!!

Så nu kör vi på vilja och smärtstillande ett tag, hoppas jag får fatt i min gamla massör, jag har för mig att hon inte längre tar patienter.. men det kan få kosta om det är så...

Så jag får halta vidare..

To bo continued...

4 kommentarer:

Helene sa...

Hoppas det i alla fall inte blivit sämre :-) Kanske slipper du jobba imorgon?
Kram

Anonym sa...

Åååh, jättesynd om dig!!! Det är för jävligt! Jag som bara haft ryggskott, som är ingenting jämfört med ichiasen.

Bantartant sa...

Slipper jobba finns nog inte på kartan:-)

Men kanske inte hela dagen, det är rätt OK om jag står upp....hmmm

Men "pyttelite" bättre är det nu

Strumpstickan sa...

Hmmm.... muskelavslappnande diklofenak på recept eller voltaren gel på tub receptfritt är det bästa.... vila, värme, mjuk massage... mycket choklad!