söndag, oktober 22, 2006

Sleepless...

alltså kan inte sova!
Har inte vant mig vid att maken är borta på nätterna än.

Tack och lov slipper jag sova ensam, storasyster har fått egen säng i vårt sovrum.
Hon sover i en tältsäng i sovrummet, eller som hon själv uttryckte det:

- jag sover inte i mitt rum längre, det är så mörkt och otäckt! Det är mycket bättre att sova hos er för ni har lampor tända hela natten.

Jo, visst har vi det men det har hon också haft, utan effekt tydligen.

Men hon får så gärna sova i vårt rum, bara hon inte sover i vår säng. Jag klarar inte det, vaknar alltid med huvudet på sängbordet. Därav extrasängen. Tur att sovrummet är stort! Skulle lillebror också vilja sova där så får det nog plats en säng till honom också. Men han sover bäst i sin säng, säger han själv i alla fall.

To be continued...

Inga kommentarer: