onsdag, april 18, 2007

Det går inte utan mjöl...

....sitter och tittar på tyndgdlyftning på Eurosport!
Jag är inte så intresserad men storasyster har ett alldeles nyvunnit intresse för sport, gärna boxning, brottning eller sumo.

Nåja, hon tittar på karlarna som lyfter och kommenterar friskt. Här kommer ett urval:

- han har inget mjöl på händerna, det går ju inte att lyfta utan mjöl!
- han är nog kortväxt, kan han lyfta så mycket när han är kortväxt!
- mamma, varför tar det bort tallrikarna? Är det för att han är så svag som de gör det?
- Man får bara tävla en gång så han där gör det utan att han får.

Helt plötsligt säger hon, om man trycker 28 så kommer en annan sport.. kan vi byta?

- här är det bättre, här åker de skateboard, det måste jag lära mig så jag måste titta på detta.
- aou aou aou, det är inte bra om man åker skateboard och kliver av, det är inte bra om skateboarden åker själv!
- mamma, så bra kan jag åka när jag är 19 år.
- varför åker de i luften?

Nåja, det är ju kul att lyssna på henne i alla fall.

NU ska jag gå och lyssna på hur det går för Sallander och Kalle "jävla" Blomqvist i Luftslottet...
spännande!!!

To be continued...

2 kommentarer:

Morgondimma sa...

Fyyyyy vad jag blir avis, jag har ju inte fått Luftslottet... än!!!! Det slutade ju så spännande sist

Bantartant sa...

Du kan få boken efter mig....

Eller!!!???