fredag, juni 05, 2009

Nu är det juni...

tidstjuven är fortfarande kvar i mitt liv även om det börjar rätta till sig lite!

Jag kämpar på med jobbet (ja det är inget jobbigt men det är lite spännande att vara ny) och igår så fick jag verkligen veta att jag lever:-)

Vi arbetar på uppdrag av Arbetsförmedlingen och Kommunen med sysselsättning för långtidsarbetslösa och sjukskrivna bland annat...
Alla som är i det läget vill inte komma till oss... och absolut inte mannen som jag talade med igår.
Han hade blivit hänvisad till oss, blivit inskriven men inte startat på grund av sjukdom och semester. Nu så hade han varit borta några dagar utan "skäl" och jag ringde upp honom för att höra lite. Min kollega har ringt flera gånger men då har personen inte svarat eftersom vi tror han känner igen numret.
Nåja, jag var tydlig med att han var välkommen att komma på måndag klockan sju! Han försökte komma undan genom att försöka förhala tid och allting men jag var tydlig, du är välkommen på måndag klockan sju!!!
Han slängde på luren i örat på mig och jag tänkte att OK nu är det Af's bekymmer.
Nja inte riktigt för efter tio minuter ringer han tillbaka och är riktigt, riktigt arg:-)
Han skulle minsann aldrig komma till oss och vi hade riktiga Sovjetfasoner med stämpelklocka och alla andra dumheter som han inte tänkte befatta sig med.
Dessutom så hade han aldrig varit med om i hela sitt liv att en så otrevlig människa som jag, som så respektlöst kommenderar äldre människor. Jada jada jada jada... Han klämde in några fler förolämpningar om mig och min personlighet men det behöver inte upprepas!
Jag blev ganska full i skratt och hade svårt att hålla mig allvarlig på slutet, alltså innan han slängde på luren i örat på mig. (det är svårt med trådlösa telefoner)
Faktum kvarstår dock, Han är välkommen på måndag klockan 7. Och han lär inte komma!

Helgen bjuder på kalas x flera. Ska bli trevligt, hoppas vädertrenden håller i sig när det gäller Skånekalaset (har alltid varit fint väder) Fotbollsträning och förhoppningsvis något mer trevligt inslag. Det är väl egentligen mest upp till mig kan jag tro. Det är enklare om det blir fint väder.

Nä nu här dottern ivägskickad med bussen, äggen är kokta och jag ska starta Perkulatorn.

To be continued...

3 kommentarer:

Anonym sa...

När det gäller "skånekalaset", så har vi varit ute i god tid och beställt fint väder! Så.... se nu till att inget regn förföljer er från Halland!
Nu ska vi också iväg på fotboll...sen e de ju "riktig" fotboll ivkäll!
Spännande, vi ses i morgon!
Välkomna!
kram Hellborgs

Bloggblad sa...

Jag har alltid tänkt att det måste finnas en annan sida, mest har jag hört versionerna från dem som är långtidssjukskrivna... har det rätt nära mig, intressant att få höra från andra sidan.

(Som lärare blir man nog sån, när man hör en version, vet jag att det alltid finns en annan... vilket retade mina barn när de var små. De tyckte att jag skulle hålla med dem direkt.)

Bantartant sa...

Bloggblad: ja den sidan jag representerar hör man sällan av! Men det är ju skönt att någon reflekterar också:-)
Men jag stortrivs på jobbet och ska nog erkänna att jag hamnat rätt.