lördag, juni 20, 2009

Sommar, sommar och sol...

Nu har barnen sommarlov! Skolavslutningen regnade bort så vår goa kyrkoherde lånade ut en av församligens kyrkor som avslutningslokal, vilket givetsvis uteslöt några skolbarn.
Varför är det inte möjligt att bara se kyrkan som en lokal den dagen?
Lillebror var för sista gången på skolavslutning utan att själv sluta skolan, hjälp.

Nu har storasyster börjat simskola så Firma Transport och Taxi kör barn hit och dit!

Sista veckan har manfallet på jobbet varit stort, sjukdom, semester och föräldraledighet har medfört att jag och kollegan utfört fem personers jobb. Hoppas vi får deras lön också!! Förmodligen inte! Men det hade suttit fint!
Men trot eller ej men vi är nästan ifatt och nu ska vi bara reda ut nästa vecka också med samma förutsättningar.

I går firade vi traditionsenligt på makens föräldrahem med dans kring stången och fika på medhavd tårta och kaffe. Så länge kaffet är starkt så är det fint för mig!!
Jag vidhåller att kaffe ska vara riktigt starkt! Det ska fräsa lite när man sätter i skeden.

Ikväll har vi lånat ut storasyster till min syster och tänker nog inte hämta hem dottern förrän efter lunch i morgon. Hoppas det blir bra, hennes eftermiddag fortsätter sedan med hennes första party. Ja de växer minsann.

Nä nu ska jag läsa mera bok..

To be continued...

Inga kommentarer: