lördag, februari 24, 2007

God smak..??

I kväll har jag och storasyster avnjutit några vansinnigt goda mackor..
ja pålägget var det som var extra smaskigt..

nu får vi se:

- creme bonjour vitlök
- lite spenatblad
- stora mängder finhackad rödlök
- en skiva salami eller skinka

ljuvligt gott..... undrar om någon annan vill sova bredvid oss inatt... nä vi sover nog ihop.

Det påminner förresten mig om när jag bodde i Norge och vi skulle ha firmafest.
Jag hade gjort marinerad vitlök och någon annan vitlöksbröd och ytterligare någon hade gjort en alldeles väldigt vitlöksspäckad tsatziki (?).
Till detta grillade vi och någon hade väl vitlöksmarinerat och någon vitlökssmör..
Den marinerade vitlöken gick åt som smör i solsken och jag hade gjort MYCKET!!
Nåja, festen var väldigt lyckad, maten och drickan mycket god och for hemåt med den uppåtgående solen i ryggen.
På måndagen på jobbet kan man säga av oss 14 som hade varit på festen var vi 12 som hade fått sova ensamma på natten efter festen. Flera berättade om partners som öppnat fönster och flyttat ut från sovrummet den natten.
Jag och maken hade delade sovrum på den tiden så jag fick sova för mig själv precis som vanligt.
De 2 som fick behålla sitt sällskap tyckte inte om vitlök.....
Kul fest var det i alla fall..

Nä, nu ska jag dricka lite te, säga hej då till maken som ska jobba, lägga barn och sedan får jag väl göra som Camilla brukar göra.... headbanga till Melodifestivalen...

To be continued...

Inga kommentarer: