söndag, februari 25, 2007

Jaha, då var helgen slut.. (nästan)

I fredags gick jag från kontoret tidigare för att kvitta det jag jobbade på min lediga dag, men eftersom jag väntade på papper från en läkare på akuten.. tänkte jag att jag kör därförbi och hämtar pappret... det tog 1,5 timme... skit!
Det enda trevliga i det var att jag hittade en väninna som jag kunde bubbla med under tiden.

På kvällen sedan besök av Cykellisa, vi var trötta och däckade tidigt, jag hoppas att det berodde på vinet eller barnen och inte sällskapet!! Fredagsmys var det i alla fall....

Lördag och söndag har vi tassat omkring lite extra eftersom maken jobbat nätter och sovit på dagen... inga bekymmer i vanliga fall men idag gjorde han en "jordbävningsutryckning" vid halv tio och bad oss lugna ner oss.... och lugnt blev det.. i alla fall i några minuter så han hann somna om.

Städat lite lådor = massa skräp

Idag var barnen ute i flera timmar och åkte pulka, klättrade i snöhögar och allt möjligt som de kom över. Det underkylda regnet gjorde att allt var täckt av en tunn hinna med is, detta gjorde det mycket mer spännande. Synd att jag inte filmade.. men så är det.
De hann in och äta middag innan de rusade ut igen för mer snölek.

Vi badade bastu och gjorde oss "söndagsfina" innan kvällsmaten och nu sitter vi här och bara myser. Jag satt uppe alldeles för länge i går kväll (Love Actually är för söt) och sedan började jag läsa en bok.. hmmm.... och fick hosta så jag har suttit och sovit större delen av natten.

Nä, ytterligare en kopp the... lägga barnen.. ja så är det

To be continued...

Inga kommentarer: